NASZ AUTORSKI RAPORT „LOKOMOTYWY REKLAMOWE - TOP10 CELEBRYCI” PODSUMOWUJE POZYCJE GWIAZD W 2017

15 stycznia 2018

Magda Gessler wciąż na szczycie. Powracający Hubert Urbański przebojem zajął drugie miejsce. Stacje dynamicznie monetyzują popularność swoich gwiazd.

Dom mediowy MullenLowe MediaHub przygotował kolejną odsłonę autorskiego raportu nt. gwiazd TV, na których stacje telewizyjne zarabiają najwięcej reklamowych pieniędzy. W 2017 r. w okolicach szczytu rankingu mocno zamieszał Huber Urbański z powracającym formatem „Milionerzy”. Wyprzedziła go tylko wieloletnia liderka zestawienia - Magda Gessler - jej „Kuchenne rewolucje”, które zarobiły blisko 200 mln. zł!

15203300_10209836288118045_4464999012251244052_n

Magda Gessler od kilku lat króluje w rankingu przygotowywanym przez dom mediowy MullenLowe MediaHub. W 2017 r. „Kuchenne rewolucje” (TVN) zarobiły 196,7 mln zł. Kolejność pierwszej piątki rankingu wyglądała by bardzo podobnie w stosunku do roku 2016 gdyby nie powracający format „Milionerzy” (TVN), który zdeklasował format „Nasz nowy dom”, prowadzony przez Katarzynę Dowbor do miejsca trzeciego (109,9 mln. zł.). To właśnie teleturniej, którego twarzą jest Huber Urbański znalazł się na drugiej pozycji zestawienia z przychodami 127,1 mln zł. - Dobry wynik liderki rankingu jest m. in. wynikiem „primetime’owej” pory powtórek (soboty, 18.00). Odświeżony przez TVN format „Milionerzy” stał się w minionym roku sporym hitem. Na jego korzyść zadziałała pora emisji oraz częstotliwość – od poniedziałku do czwartku o godzinie 20:55. Dzięki temu ma oglądalność na wysokim poziomie – wśród wszystkich analizowanych przez nas programów ma największą średnią oglądalność spotu – wyjaśnia Michał Bakalarczyk, ekspert ds. TV w MullenLowe MediaHub.

Sztandarowy talent show Polsatu „Twoja twarz brzmi znajomo”, który firmują Małgorzata Walewska, Katarzyna Skrzynecka, Bartek Kasprzykowski, Paweł Królikowski i Maciej Dowbor zajął czwarte miejsce z przychodami reklamowymi 91,2 mln. zł.

Pierwszą piątkę zamyka serial kryminalny z Bronisławem Cieślakiem „Malanowski&Partnerzy” (Polsat), który przysporzył stacji Solorza 86,2 mln. zł. Z naszego rankingu zniknął „Taniec z gwiazdami” (Polsat), który był na piątej pozycji rankingu w 2016 r. z przychodami ponad 66 mln. zł. W 2017 r. spadł na pozycję 18 z ponad dwukrotnie niższymi przychodami (30,2 mln. zł.). Niewątpliwie powodem tego spadku była liczba edycji – w 2016 r. widzowie mogli oglądać dwie: wiosenną i jesienną. W 2017 r. Polsat wyprodukował tylko wydanie wiosenne.

Raport MullenLowe MediaHub pokazuje także, że popularne formaty telewizyjne z roku na rok przysparzają stacjom coraz więcej reklamowych pieniędzy. - Programy z pierwszej piątki rankingu zarobiły o niemal 18% więcej niż rok wcześniej – mówi Michał Bakalarczyk.

15203300_10209836288118045_4464999012251244052_n

- Nadawcy umiejętnie „monetyzowali” także swoje propozycje programowe, zwiększając liczbę spotów przy popularnych formatach co przekładało się także na wzrost sumy GRP – wyjaśnia Bakalarczyk.

15203300_10209836288118045_4464999012251244052_n

TOP5 PROGRAMÓW TELEWIZYJNYCH 2016 vs. 2017

PROWADZĄCY PROGRAM KANAŁ WPŁYWY REKLAMOWE
2016
Magda Gessler KUCHENNE REWOLUCJE TVN 168 593 565
Katarzyna Dowbor NASZ NOWY DOM Polsat 103 088 390
Małgorzata Walewska, Katarzyna Skrzynecka, Bartek Kasprzykowski, Paweł Królikowski, Maciej Dowbor, Piotr Gąsowski TWOJA TWARZ BRZMI ZNAJOMO Polsat 99 629 605
Bronisław Cieślak MALANOWSKI & PARTNERZY Polsat 81 993 395
Beata Tyszkiewicz, Andrzej Grabowski, Iwona Pawlović, Michał Malitowski, Paulina Sykut-Jeżyna, Krzysztof Ibisz TANIEC Z GWIAZDAMI Polsat 66 063 720
2017
Magda Gessler KUCHENNE REWOLUCJE TVN 196 737 005
Hubert Urbański MILIONERZY TVN 127 076 685
Katarzyna Dowbor NASZ NOWY DOM Polsat 109 990 925
Małgorzata Walewska, Katarzyna Skrzynecka, Bartek Kasprzykowski, Paweł Królikowski, Maciej Dowbor, Piotr Gąsowski TWOJA TWARZ BRZMI ZNAJOMO Polsat 91 154 975
Bronisław Cieślak MALANOWSKI & PARTNERZY Polsat 86 201 005

*GRP (ang. Gross Rating Point) jest to suma ratingów czyli wartości, które określają jaki % grupy celowej (populacji) zetknął się z pojedynczą emisją naszej reklamy. ** Analiza została przeprowadzona na bazie danych: Nielsen Audience Measurement, grupa Wszyscy 16-49