Rynek prasy męskiej wciąż ma potencjał - uważa Maciej Niepsuj z MullenLowe MediaHub

19 stycznia 2018

W marcu 2018 roku ukaże się pierwszy numer magazynu o modzie dla mężczyzn "L'Officiel Hommes Polska". O szansach nowego tytułu w wywiadzie dla Press.pl mówi Maciej Niepsuj, buying director MullenLowe MediaHub.

Segment magazynów dla mężczyzn w Polsce wydaje się być zagospodarowany. Jest jeszcze miejsce dla takiego magazynu jak "L'officiel Hommes Polska"? Rynek prasy męskiej wciąż ma potencjał, więc znajdzie się miejsce dla ambitnego tytułu o modzie męskiej. Poszczególne magazyny są albo bardzo precyzyjnie skierowane do wąskich grup czytelników, albo wydawcy chcą za ich pomocą dotrzeć do wszystkich naraz. A jak wszyscy wiemy z reklamy Ace "jak coś jest do wszystkiego to jest do..." Realną konkurencją dla "L'officiel Hommes" będzie "Esquire", ale też przykładowo "Logo". Konkurencja spora, ale rynek jest rosnący.

Jakich czytelników może zainteresować tytuł? Będzie to wąska grupa, zamożnych czytelników, dla których cena dziewiętnastu złotych za 200-stronicowy magazyn, nie będzie barierą. Po "L'officiel Hommes" sięgną także czytelnicy z grupy aspirującej. Wyzwaniem będzie utrzymanie czytelnika. Ważne będą interesujące nazwiska, wysoki poziom merytoryczny. To nie może być kolejny tytuł z przedrukami i kolorowymi zdjęciami.

Na jakie więc reklamy może liczyć wydawca, czyli Kustra Group?   Z reklamowego punktu widzenia grupa czytelników jest mała, ale atrakcyjna. To grupa, do której ciężko dotrzeć za pomocą klasycznych mediów, wiec poza wydaniem papierowym kluczowym będzie odpowiednie wykorzystanie potencjału e- wydania i możliwości jakie daje online.

"L'Officiel Hommes Polska". W marcu 2018 roku ukaże się pierwszy numer magazynu o modzie dla mężczyzn Wydawcą tego półrocznika będzie Kustra Group, w portfolio którego znajdują się "L'Officiel Polska" i "Monitor Magazine". Magazyn będzie wydawany na licencji francuskiego wydawnictwa Editions Jalou. "L'Officiel Hommes Polska" ma mieć nakład 30 tys. egz. Redaktorem naczelnym i wydawcą będzie Sebastian Kustra. Oprócz materiałów związanych z modą oraz stylem życia w magazynie będą publikowane wywiady z ludźmi świata kultury i sztuki. Magazyn ma mieć minimum 200 stron i kosztować 19 zł. Będzie sprzedawany w salonach prasowych i jako e-wydanie.  Polska wersja "L'Officiel Hommes Polska" będzie 16. edycją tego tytułu na świecie.